Informacja dla Grantobiorców dotycząca obowiązku postępowania zgodnie z przepisami prawa w zakresie zużytego sprzętu objętego dofinansowaniem
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z obowiązującymi oraz nowelizowanymi przepisami prawa, wszyscy Grantobiorcy programu Mój Prąd są zobowiązani do postępowania zgodnie z przepisami dotyczącymi gospodarowania zużytym sprzętem, na który uzyskano dofinansowanie.
Dotyczy to w szczególności takich urządzeń jak:
- panele fotowoltaiczne,
- magazyny energii,
- magazyny ciepła,
- pompy ciepła,
- kolektory słoneczne
- oraz inne urządzenia jak np. inwertery, objęte wsparciem finansowym w ramach programu.
Zgodnie z nowelizacją ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, która wejdzie w życie 9 października 2025 r., obowiązek pokrycia kosztów utylizacji zużytego sprzętu – w tym paneli fotowoltaicznych – spoczywać będzie na użytkownikach końcowych, a nie jak dotychczas na producentach. Nowe przepisy mają na celu zapewnienie bezpiecznego i zgodnego z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego zagospodarowania odpadów powstałych z urządzeń OZE.
Przypominamy, że niewłaściwe postępowanie ze zużytym sprzętem może skutkować naruszeniem przepisów prawa oraz zasad realizacji projektu, co może skutkować wezwaniem do zwrotu dofinansowania.