Informacja dla Grantobiorców dotycząca obowiązku postępowania zgodnie z przepisami prawa w zakresie zużytego sprzętu objętego dofinansowaniem

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z obowiązującymi oraz nowelizowanymi przepisami prawa, wszyscy Grantobiorcy programu Mój Prąd są zobowiązani do postępowania zgodnie z przepisami dotyczącymi gospodarowania zużytym sprzętem, na który uzyskano dofinansowanie.

Dotyczy to w szczególności takich urządzeń jak:

  • panele fotowoltaiczne,
  • magazyny energii,
  • magazyny ciepła,
  • pompy ciepła,
  • kolektory słoneczne
  • oraz inne urządzenia jak np. inwertery, objęte wsparciem finansowym w ramach programu.

Zgodnie z nowelizacją ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, która wejdzie w życie 9 października 2025 r., obowiązek pokrycia kosztów utylizacji zużytego sprzętu – w tym paneli fotowoltaicznych – spoczywać będzie na użytkownikach końcowych, a nie jak dotychczas na producentach. Nowe przepisy mają na celu zapewnienie bezpiecznego i zgodnego z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego zagospodarowania odpadów powstałych z urządzeń OZE.

Przypominamy, że niewłaściwe postępowanie ze zużytym sprzętem może skutkować naruszeniem przepisów prawa oraz zasad realizacji projektu, co może skutkować wezwaniem do zwrotu dofinansowania.