Od: 1.07.2021 Do: 6.10.2021

Program Priorytetowy Mój Prąd Część 1) Program Mój Prąd na lata 2021 - 2023 (MP3) - NABÓR ZAMKNIĘTY!

Finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 Działanie 11.1 – Program Mój Prąd

Logotypy: Fundusze Europejskie, Rzeczpospolita Polska, NFOŚiGW, Unia Europejska

Cel Programu

Celem programu jest zwiększenie produkcji energii elektrycznej z mikroinstalacji fotowoltaicznych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

Rodzaje przedsięwzięć

Przedsięwzięcia polegające na zakupie i montażu mikroinstalacji fotowoltaicznych – o zainstalowanej mocy elektrycznej od 2 kW do 10 kW, służących na potrzeby istniejących budynków mieszkalnych.

Nie podlegają dofinansowaniu projekty polegające na zwiększeniu mocy już istniejącej instalacji fotowoltaicznej.

Budżet

Kwota alokacji dla bezzwrotnych form dofinansowania: do 534 000 000 zł

Beneficjenci

Osoby fizyczne wytwarzające energię elektryczną na własne potrzeby, które mają zawartą umowę kompleksową regulującą kwestie związane z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji.

Forma dofinansowania

Dofinansowanie w formie dotacji do 50% kosztów kwalifikowanych mikroinstalacji wchodzącej w skład przedsięwzięcia nie więcej niż 3 tys. zł na jedno przedsięwzięcie.

Terminy i forma składania wniosków

Nabór wniosków od 1.07.2021 r. do 22.12.2021 r. lub do wyczerpania alokacji środków

Uwagi

  • NFOŚiGW będzie Beneficjentem (Grantobiorcą) Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 2014-2020). Do celowo Wnioskodawca / Beneficjent programu Część 1) Program Mój Prąd na lata 2021 – 2023 będzie Beneficjentem ostatecznym (Grantobiorcą końcowym) środków przeznaczonych na dofinansowanie w programie.
  • W kolejnym planowanym naborze wniosków w Programie Priorytetowym „Mój Prąd” w roku 2022 przewidziane jest rozszerzenie dofinansowania o dodatkowe komponenty z zakresu magazynowania energii co uwzględni zmiany w regulacjach, w których przewidywane jest odejście od systemu opustów na rzecz prosumenta – aktywnego uczestnika rynku energii, który będzie dysponował prawem do sprzedaży wytworzonej przez siebie energii.

Dokumenty dla Programu Priorytetowego Mój Prąd Część 1) Program Mój Prąd na lata 2021 - 2023 (MP3)

Finansowanie ze środków POliŚ 2014 – 2020 Działanie 11.1 – Program Mój Prąd

Wzory dokumentów dla naboru w roku 2021 znajdują się poniżej:

Program i regulamin programu

Program priorytetowy Mój PrądRegulamin naboru wniosków PP Mój Prąd aktualizacja 18.08.2021Załącznik nr 1 do Regulaminu naboru wniosków o dofinansowanie PP Mój Prąd 2021Klauzula informacyjna dla beneficjentów PP Mój Prąd 3.0 oraz 4.0Wzór wniosku o dofinansowanie znajduje się w Generatorze Wniosków o Dofinansowanie

Na podstawie § 3 ust. 5 „Regulaminu naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu Priorytetowego Mój Prąd Część 1). Program Mój Prąd na lata 2021 – 2023” (Regulamin naboru wniosków). Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uprzejmie informuje, obecnie przewidywany termin rozpatrzenia wniosku wynosi 300 dni roboczych liczonych od dnia zarejestrowania wniosku w NFOŚiGW. W przypadku gdy wniosek wymaga uzupełnienia termin przewidziany na ocenę wniosku wynosi 350 dni pod warunkiem przesłania przez Wnioskodawcę wszystkich wymaganych informacji/dokumentów w terminie (max. 10 dni roboczych) poprzez aplikację GWD.
NFOŚIGW zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminów rozpatrywania wniosków.

Wzór wniosku o przypisanie złożonego wniosku do nowego konta użytkownika GWD

Wniosek o przypisanie wniosku do nowego konta użytkownikaInstrukcja wypełnienia wniosku o zmianę użytkownika w GWD

TABLICZKA - Obowiązki Informacyjne Beneficjenta (po uzyskaniu dotacji w PP Mój Prąd 2021 (MP3))

Wniosek o przypisanie wniosku do nowego konta użytkownika

Wzór tabliczki wynikającej z obowiązku informacyjnego opublikujemy wkrótce.

Pełnomocnictwo

Wzór Pełnomocnictwa w PP Mój Prąd 2021

UWAGA ! dotyczy firm składających wnioski w imieniu Wnioskodawcy

W poprzedniej edycji programu Pełnomocnictwo dla firm dotyczyło wniosków składanych papierowo na podstawie podpisanego porozumienia z NFOŚiGW. Porozumienia zostały wypowiedziane przez NF gdyż przeszliśmy na składanie wniosków tylko w formie elektronicznej.

Program Mój Prąd ewaluował i w maju zeszłego roku (22.05.2020 r.) wprowadziliśmy możliwość składania e-wniosku o dofinansowanie przez Pełnomocnika poprzez gov.pl. W celu identyfikacji Pełnomocnika a dokładnie jego podpisu elektronicznego: czy przez profil zaufany, czy też przez podpis kwalifikowany, czy e-dowód NFOŚiGW może dokonać tylko po jednej danej tj. nr PESEL. Stąd już w poprzedniej edycji na Pełnomocnictwie pojawił się numer PESEL Pełnomocnika i odpowiednia informacja o przetwarzaniu danych Pełnomocnika.

W obecnym wydaniu programu Mój Prąd_2021 z formularza na gov.pl przeszliśmy do formularza w GWD. W celu złożenia wniosku o dofinansowanie należy najpierw utworzyć konto w GWD. I tu wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom firm składających wnioski. Firmy mogą utworzyć konto obsługiwane przez wielu pracowników gdzie będą mieć dostęp do wszystkich złożonych wniosków (Instrukcja) Pełnomocnictwo musi być imienne gdyż podpisanie wniosku przez profil zaufany czy przez podpis kwalifikowany dotyczy danej osoby. NF musi mieć możliwość weryfikacji tych danych.

Jeśli firma dołączy do Pełnomocnictwa ogólnego wydanego na firmę Pełnomocnictwo szczegółowe dla danego pracownika ze wskazaniem numeru PESEL będzie ono akceptowane przez NFOŚiGW.

Procedowanie wniosków - 2021 r.

Etapy rozpatrywania wniosku:

  1. Rejestracja wniosku o dofinansowanie w systemach informatycznych NFOŚIGW–Komunikat Systemowy informujący o zarejestrowaniu wniosku oraz jego numerze.
  2. Ocena wniosku wg kryteriów dostępu wskazanych w Programie.
  3. W przypadku wniosku niezgodnego z Programem odrzucenie go z dalszego postępowania–Komunikat Systemowy o odrzuceniu wniosku bez możliwości uzupełnienia.
  4. Jeżeli to konieczne wezwanie Wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących informacji i/lub dokumentów wymaganych na etapie oceny wg kryteriów dostępu–sposób uzupełnienia wskazany jest winstrukcji wypełniania i składania wniosków,dostępnej na stronie www.mojprad.gov.pl–Komunikat Systemowy;
  5. Ponowna ocena wniosku wg kryteriów dostępu–po uzupełnieniu wymaganych informacji/ dokumentów.
  6. Ocena wniosku wg kryteriów jakościowych wskazanych w Programie.
  7. Jeżeli to konieczne wezwanie Wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących informacji i/lub dokumentów wymaganych na etapie oceny wg kryteriów jakościowych –sposób uzupełnienia wskazany jest w instrukcji wypełniania i składania wniosków dostępnej na stronie www.mojprad.gov.pl-Komunikat Systemowy.
  8. Ponowna ocena wniosku wg kryteriów jakościowych –po uzupełnieniu wymaganych informacji/ dokumentów.
  9. Kontrola prawidłowości wykonania oceny wniosków wg kryteriów dostępu i jakościowych.
  10. Poinformowanie Wnioskodawcy o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku–Komunikat Systemowy.
  11. Podjęcie przez Zarząd NFOŚiGW uchwały o dofinansowaniu przedsięwzięcia.
  12. Zawiadomienie Wnioskodawcy o przyznaniu dotacji z jednoczesnym poinformowaniem Wnioskodawcy, że zgodnie z oświadczeniem woli zawartym w złożonym wniosku o udzielenie dofinansowania, Wnioskodawca wyraził zgodę na poświadczenie przez NFOŚiGW zawarcia umowy drogą mailową-Komunikat Systemowy.
  13. Wypłata dofinansowania.
  14. Zawiadomienie Wnioskodawcy o wypłacie dofinansowania na rachunek bankowy wskazany we wniosku -Komunikat Systemowy.

Porozumienia o współpracy w zakresie wdrażania Programu Mój Prąd

Informujemy, iż podmioty świadczące usługi montażu systemów fotowoltaicznych dla osób fizycznych w naborze wniosków o dofinansowanie w roku 2021 w programie Mój Prąd NIE MOGĄ zawrzeć z NFOŚiGW porozumienia regulującego sposób współpracy w zakresie realizacji programu Mój Prąd.

NFOŚiGW wprowadził możliwość złożenia wniosku w formie elektronicznej przez Pełnomocnika.

Nie ma możliwości złożenia wniosku w wersji papierowej bezpośrednio przez Beneficjenta.

Wniosek składany jest wyłącznie w formie elektronicznej. Nie należy wysyłać dokumentacji papierowej do NFOŚiGW. Wnioski złożone w formie papierowej będą ODRZUCANE !

Złożenie wniosku w formie elektronicznej przez Pełnomocnika jest możliwe. W tym celu Wnioskodawca musi udzielić pełnomocnictwa na wzorze umieszczonym na stronie internetowej programu Mój Prąd w zakładce „o Programie”.

Niezbędne jest podanie imienia i nazwiska oraz nr PESEL Pełnomocnika. Pełnomocnik składa wniosek przez Generator Wniosku o Dofinansowanie przy użyciu własnego profilu zaufanego/podpisu kwalifikowanego.

W przypadku finansowania instalacji (lub jej części) z innych środków publicznych nie ma możliwości ubiegania się o dotację w ramach programu Mój prąd. Beneficjent musi zdecydować, z której formy dofinansowania chce skorzystać.

Wynika to wprost z zapisów programu Mój Prąd. Dofinansowanie nie może być udzielone na instalacje sfinansowane lub realizowane z innych środków publicznych, w tym programu „Czyste powietrze”.

Ubiegając się o dofinansowanie w ramach programu Mój prąd, Beneficjent potwierdza spełnienie powyższego warunku stosownym oświadczeniem zawartym w formularzu wniosku.

Dotację z programu Mój prąd można natomiast połączyć z ulgą termomodernizacyjną w ramach PIT. Kwota przedstawiona do odliczenia od podatku powinna być pomniejszona o kwotę otrzymanego dofinansowania.

Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym ulga inwestycyjna nie przysługuje jeżeli wydatki poniesione na budowę instalacji fotowoltaicznej zostały sfinansowane preferencyjnymi kredytami, pożyczkami czy dotacjami pochodzącymi ze środków publicznych. Decyzję o przyznaniu ulgi inwestycyjnej przyznaje wójt (burmistrz, prezydent). W przypadku skorzystania z ulgi rolnej nie można wystąpić o dofinansowanie z programu Mój Prąd.

Punktacja nie wpływa na pomniejszenie dotacji. Kryterium punktowe zostało wprowadzone, ponieważ środki na finansowanie inwestycji pochodzą z Unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji CO2 (EU ETS). Ustawa o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji, która reguluje przedmiotowy obszar nakłada obowiązek rankingowania wspieranych projektów. Przydzielane punkty pozwalają tworzyć ranking na dziennych listach przekazywanych do akceptacji ministra ds. energii. W przypadku wyczerpania dostępnego budżetu programu, danego dnia Wnioskodawcy z dolnych pozycji listy rankingowej mogą nie otrzymać dofinansowania.

Instalacja powinna być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami. Na etapie weryfikacji wniosku o dofinansowanie nie są sprawdzane wymogi wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów. Art. 29 ustawy Prawo Budowlane mówi m.in. o obowiązku uzgodnienia z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń p.poż montażu urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej większej niż 6,5 kW, ale nie większej niż 50 kW pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej projektu budowlanego urządzeń fotowoltaicznych, o którym mowa w art. 6b ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej oraz konieczności zawiadomienia organów Państwowej Straży Pożarnej, o którym mowa w art. 56 ust. 1a.

Dotacje udzielone w ramach programu Mój Prąd korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego. Oznacza to, że otrzymanych środków podatnik nie jest obowiązany wykazać w zeznaniu rocznym PIT.

Z dniem 23 listopada 2019 r. weszły w życie przepisy nowelizujące art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy PIT. Skutkiem wejścia w życie ww. przepisów jest rozszerzenie z dniem 23 listopada 2019 r. zakresu zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych. Zwolnienie to będzie teraz obejmowało wszystkie dotacje i inne świadczenia bezzwrotne (w tym kwoty umorzonych pożyczek) otrzymywane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej na przygotowanie dokumentacji oraz realizację przedsięwzięć.

We wniosku o dofinansowanie należy podać kwoty brutto.

Z dniem 23 listopada 2019 r. weszła w życie nowelizacja art. 41 ust. 12a ustawy VAT. Po zmianie ustawa zapewnia objęcie jednolitą, obniżoną stawką podatku VAT (8%) dostawy oraz budowy każdej mikroinstalacji OZE, funkcjonalnie związanej z obiektem lub lokalem. W tym przypadku funkcjonalność związku mikroinstalacji z obiektem (lokalem) należy rozumieć w ten sposób, że dana mikroinstalacja ma zapewniać energię dla tego obiektu (lokalu) i to niezależnie od tego, czy została zamontowana w bryle tego obiektu, czy na pobliskiej działce, czy na dachu garażu w sąsiedztwie.

Zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie Wnioskodawca zobowiązuję się do eksploatacji instalacji:

przez co najmniej 3 lata w przypadku dofinansowania udzielonego w ramach Części 2) PP Mój Prąd na lata 2019-2020 oraz

przez co najmniej 5 lat w przypadku dofinansowania udzielonego w ramach Części 1) PP Mój Prąd na lata 2021-2023

od dnia wypłaty dofinansowania we wskazanej we wniosku lokalizacji. Jeśli warunek ten będzie spełniony to nie ma przeciwskazań do przyszłej rozbudowy instalacji.

Można rozbudować instalację bezpośrednio po otrzymaniu dotacji pod warunkiem, że rozbudowa nie będzie wiązała się z demontażem elementów (np. inwertera) instalacji, która podlegała dotacji. Dodatkowo, rozbudowa istniejącej instalacji nie podlega dofinansowaniu w ramach programu Mój prąd.

W przypadku darowizny, sprzedaży nieruchomości, na której znalazła się instalacja dofinansowana z programu Mój Prąd konieczne jest w czasie czynności cywilno-prawnych przeniesienie okresu trwałości projektu na nowego nabywcę. O tym fakcie należy również poinformować NFOŚiGW w formie pisemnej.

W takim przypadku Beneficjent może złożyć więcej niż jeden wniosek. Dofinansowanie udzielane jest na konkretną instalację podłączoną do licznika dwukierunkowego w danym Punkcie Poboru Energii (PPE).

Tak. W takiej sytuacji należy zaznaczyć to we wniosku w pozycji: „Informacja o montażu mikroinstalacji fotowoltaicznej jako „Montaż wykonany samodzielnie” oraz zaznaczyć stosowne oświadczenie o samodzielnym montażu mikroinstalacji w Zakładce Oświadczenia Generatora Wniosków o Dofinansowanie.

Beneficjentem programu Mój Prąd jest osoba fizyczna wytwarzająca energię elektryczną na własne potrzeby, która ma zawartą umowę kompleksową regulującą kwestie związane z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji. Podsumowując, w opisanym przypadku Wnioskodawcą powinien być mąż i on wskaże swoje dane we wniosku oraz podpisze wniosek. Jeśli do wniosku załącza się fakturę wystawioną na inną osobę niż Wnioskodawca, we wniosku należy oznaczyć współwłasność instalacji (tj. w powyższym przypadku załączając fakturę wystawioną na żonę).

Najwłaściwiej jeżeli faktura będzie wystawiona na dane Beneficjenta. Jednak jeżeli nie ma takiej możliwości dane na fakturze powinny wskazywać, że dotyczą instalacji, wskazanej do dofinansowania (np. nazwisko, adres, nazwa towaru/usługi), we wniosku o dofinansowanie należy zaznaczyć, że Beneficjent jest współwłaścicielem instalacji.

Dodatkowo na fakturze Beneficjent powinien dopisać odręczne wyjaśnienie, dlaczego faktura została wystawiona na inną osobę (np. Wnioskodawcą jest – podać dane, faktura została wystawiona na żonę Wnioskodawcy – podać dane). Na fakturze należy również zamieścić dopisek, że faktura będzie przedstawiona tylko jednokrotnie do dofinansowania w ramach programu Mój prąd. Dopiski powinny być opatrzone podpisem Beneficjenta. W przypadku wątpliwości podczas oceny Beneficjent może zostać poproszony o dodatkowe wyjaśnienia/uzupełnienie wniosku.

Zakończenie przedsięwzięcia rozumiane jest jako przyłączenie mikroinstalacji do sieci wraz z udokumentowaniem opłacenia całości dokumentów księgowych za zakup/montaż/transport urządzeń wskazanych we wniosku o dofinansowanie, które powinno nastąpić od 01.02.20120r.

Dofinansowaniu podlegają instalacje niezakończone przed dniem 01.02.2020 r.

W sytuacji zakupu instalacji na kredyt i opłacenia faktury bezpośrednio przez bank, można przedstawić potwierdzenie z banku o zapłaceniu faktury lub oświadczenie Wykonawcy, że jego faktura została zapłacona w całości.

O dotację w ramach programu Mój Prąd można ubiegać się tylko jeżeli był to kredyt udzielony na warunkach komercyjnych/rynkowych. Ten sam zakres rzeczowy nie może być dofinansowany ze środków publicznych np. z pożyczki preferencyjnej, programów UE.

Oświadczenie o dokonanej zapłacie dotyczy przypadku, gdy zapłata nie nastąpiła za pomocą przelewu z konta tylko płatność była dokonana gotówką. Wnioskodawca wraz z wnioskiem przekazuje oświadczenie,  że za fakturę nr …. z dnia … dokonał zapłaty gotówką, wraz z informacją kiedy została dokonana zapłata.

Program Mój Prąd dotyczy inwestycji z zakresu budowy nowych jednostek wytwarzania energii elektrycznej i/lub cieplnej wykorzystujących energię słoneczną polegających na instalacji ogniw fotowoltaicznych na budynkach mieszkalnych lub na terenie działki, na której zlokalizowany jest budynek mieszkalny.

Ważne jest, aby mikroinstalacja była podłączona przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego do licznika dwukierunkowego w danym Punkcie Poboru Energii (PPE), była zawarta umowa kompleksowa oraz energia pochodząca z instalacji powinna służyć celom mieszkaniowym.

Do wniosku należy załączyć zaświadczenie Operatora Systemu Dystrybucyjnego – OSD. W przypadku, kiedy pracownik OSD wyda zaświadczenie na innym wzorze i będzie ono zawierało wszystkie wymagane informacje, które ma dołączony do wniosku wzór zaświadczenia wówczas taki dokument będzie honorowany przez oceniających wniosek. Do wniosku należy załączyć skan zaświadczenia wydany przez OSD opatrzony stosowną pieczątką i podpisem pracownika OSD

Jeżeli budynek jest w budowie i posiada przyłącze tymczasowe podłączone na okres wykonywania robót to nie można ubiegać się o dofinansowanie w programie Mój Prąd. Natomiast jeśli jest wykonane przyłącze docelowe i OSD ma możliwość montażu licznika dwukierunkowego (podpisana umowa kompleksowa) to można wnioskować o dofinansowanie.

We wniosku o dofinansowanie moc instalacji fotowoltaicznej (kW) wpisujemy moc faktycznie zamontowanych paneli. Dane można odczytać np. z opisu faktury wystawionej przez wykonawcę, tabliczek znamionowych paneli, zaświadczenia Operatora Systemu Dystrybucyjnego . Należy zadbać, aby dane we wszystkich dokumentach były spójne i zgodne z faktycznie zainstalowaną mocą paneli. Jeśli np. inwerter ma inną moc niż panele, wówczas również wpisujemy moc paneli.

Do dofinansowania kwalifikują się wyłącznie instalacje o zainstalowanej mocy elektrycznej od 2 kW do 10 kW, służące na potrzeby istniejących budynków mieszkalnych.

Tak, można załączyć więcej niż jedną fakturę. W przypadku załączenia kilku faktur, z wyszczególnionymi poszczególnymi komponentami instalacji należy załączyć dodatkowo do faktury oświadczenie, o treści: Wszystkie zakupione materiały i wyposażenie przedstawione w fakturach będących podstawą wniosku o dofinansowanie były niezbędne do montażu mikroinstalacji fotowoltaicznej i zostały w tym celu wykorzystane.

Koszty kwalifikowane (zł brutto) – to koszty poniesione od 1.02.2020 r. i są równe kosztom całkowitym.

Osoba, która ukończyła 15 lat ma częściową zdolność do czynności prawnych – art. 15 Kodeksu cywilnego. Osoba taka może zawrzeć umowę należącą do umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia codziennego (art. 20 kc) oraz rozporządzać swoim zarobkiem (art. 21 kc). W pozostałych sytuacjach do ważności czynności prawnej, przez którą osoba ograniczona w zdolności do czynności prawnych zaciąga zobowiązanie lub rozporządza swoim prawem, potrzebna jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego – art. 18 §1 kc.

Zawarcie z NFOSGW umowy o dofinansowanie projektu w ramach PP Mój prąd na kwotę 5.000,00 zł przekracza dyspozycję z art. 20 kc – tj. zawarcie umowy w bieżących sprawach życia codziennego. W związku z tym należy przedłożyć pisemną zgodę przedstawiciela ustawowego na zawarcia umowy w ramach PP Mój prąd wraz z przesłaniem kopii dokumentu, z którego będzie wynikało to przedstawicielstwo (akt stanu cywilnego lub orzeczenie sądu).

Nie dopuszcza się montażu mikroinstalacji fotowoltaicznej na budynkach mieszkalnych, których dachy pokryte są materiałami lub wyrobami zawierającymi azbest.

Właściciele takich budynków mogą wziąć udział w projekcie pod warunkiem złożenia oświadczenia, że przed wykonaniem mikroinstalacji fotowoltaicznej, na własny koszt i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wymienią pokrycie dachowe na nowe.

Tak, do dofinansowania kwalifikują się wyłącznie instalacje o zainstalowanej mocy elektrycznej od 2 kW do 10 kW, służące na potrzeby istniejących budynków mieszkalnych.

Moc instalacji fotowoltaicznej powinna być dostosowana do rocznego zapotrzebowania na energię elektryczną. Instalacja fotowoltaiczna powinna być tak dobrana, aby całkowita ilość energii elektrycznej wyprodukowanej i odprowadzonej do sieci energetycznej przez instalację objętą grantem w rocznym okresie rozliczeniowym nie przekroczyła 120% całkowitej ilości energii elektrycznej pobranej z sieci energetycznej przez Wnioskodawcę (Grantobiorcę) w tym samym okresie rozliczeniowym,

Beneficjent, który uzyskał dofinansowanie w Programie „Mój Prąd” z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (zwanym dalej „Funduszem”) zobowiązany jest do informowania w okresie realizacji zadania oraz w terminie 5-ciu lat od daty wypłaty środków (okres trwałości zadania) o otrzymanym dofinansowaniu, zgodnie z poniższymi zasadami oraz warunkami określonymi w dokumentach programowych. Koszty informowania o dofinansowaniu – udzielonym ze środków Funduszu ponosi wyłącznie Beneficjent.

W okresie realizacji i trwałości zadania Beneficjent zobowiązany jest do niezwłocznego umieszczenia w widocznym miejscu – (w miejscu lokalizacji inwestycji – np. na budynku/ogrodzeniu) – informacji w formie trwałej tablicy wraz z odpowiednimi logotypami (sugerowany format A3, lecz nie mniejszy niż A4), wykonanej we własnym zakresie, o treści: Inwestycja proekologiczna wsparta w Programie Mój Prąd.

Informacja w formie trwałej tablicy wykonanej z metalu, drewna lub tworzywa sztucznego (nie jest dopuszczalne wykonanie tablicy z papieru, dykty oraz innych materiałów o niskiej trwałości) wraz z odpowiednimi logotypami (w kolorze). Tablica powinna być zgodna ze wzorem, który zostanie zamieszczony na stronie internetowej programu.

  • do 534 000 000 zł. – ze środków zobowiązania wieloletniego „OZE i efektywność energetyczna”, a następnie refundacja w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej XI REACT-EU, Działania 11.1 Program Mój Prąd;